Goud Uberconnected
14 november 2017

REMKO POSTHUMA START ALS TECHNOLOGY DIRECTOR

Goud Uberconnected zet de volgende belangrijke stap door Remko Posthuma aan te trekken als Technology Director. Posthuma zal groepsbreed (Goud UberconnectedIcemedia en Redmint) de nieuwe afdeling Data & Tech mede-vormgeven én de component tech nog steviger verankeren binnen het creatieve proces. Hiermee gaat Goud Uberconnected als bureau echt full circle: bedenken van campagnes en content, in-house content-productie, data-analyse en op basis van deze insights nog scherper nieuw creatief werk maken.

Net als de onlangs gestarte Creatief Directeur Huib Maaskant, was Posthuma midden jaren negentig medeoprichter van het digitale bureau Qi. Daarna was hij onder andere werkzaam als Technology Director bij TBWA\Agency.com en medeoprichter van Lab1111 (o.a. bekend van Boodschapp). De laatste 2,5 jaar maakte Posthuma deel uit van het managementteam van bureau Xeed.

Remko Posthuma: “Bij Goud Uberconnected krijg ik weer de kans om vanuit mijn technische expertise bij te dragen aan de creatieve output van een bureau. Daarnaast spreekt het commitment van Goud Uberconnected om serieus te investeren in data en tech mij enorm aan. Dat de wegen van Huib en mij na 15 jaar weer kruisen is geheel toevallig, maar geeft wel gelijk een erg vertrouwd en goed gevoel.”

Brian Hirman, Managing Partner Goud Uberconnected: “Met Remko aan boord halen we een ongelooflijke berg aan ervaring binnen op het gebied van technology, development, data en insights. Zijn komst zorgt ervoor dat deze kennis op het juiste niveau binnen ons bureau manifest wordt.”

Goud Uberconnected
1 november 2017

Huib Maaskant Creatief Directeur bij Goud Uberconnected

Goud Uberconnected heeft Huib Maaskant aangetrokken als Creatief Directeur. Maaskant wordt tevens creatief eindverantwoordelijk voor de zusterbureaus Icemedia (digital & mobile) en Redmint (shopper marketing).

Huib Maaskant was midden jaren negentig medeoprichter van het toentertijd toonaangevende digitale bureau Qi. Na Qi werd hij actief als freelance creatief directeur en copywriter voor diverse grote reclamebureaus in binnen- en buitenland. Maaskant is tevens een van de oprichters en bestuurslid van de Stichting SpinAwards.

Huib Maaskant: “Merken hebben niet alleen een hart, maar vooral ook een hartslag nodig. De aanpak van Goud Uberconnected van campagne, content en conversatie vanuit één big idea spreekt me enorm aan. Ik heb jaren met veel plezier gefreelancet, maar ik had echt weer zin om structureel bij een bureau aan de slag te gaan. Goud Uberconnected is een fantastisch team waar veel slagkracht en ondernemerschap in zit. Zin in!”

Brian Hirman, Managing Partner Goud Uberconnected: “Huib en ik kennen elkaar al een hele tijd. Mijn toenmalige bureau Bookmark en Qi behoorden destijds tot de eerste internetbureaus in Nederland. Onze eerste ontmoeting dateert al uit die beginperiode. Onze gezamenlijke geschiedenis geeft een groot wederzijds vertrouwen. Goud Uberconnected wil het beste nog onafhankelijke geïntegreerde bureau van Nederland zijn. Met Huib aan boord maken we creatief weer een flinke stap voorwaarts.”

Goud Uberconnected
17 oktober 2017

Klaverblad digitaal naar Goud Uberconnected

Na een oriëntatie bij vier bureaus heeft Klaverblad Verzekeringen gekozen voor Goud Uberconnected (GUC) als digitaal bureau. Samen met BVH zal GUC werken aan de ontwikkeling van de nieuwe geïntegreerde merkcampagne. Daarnaast zal GUC verantwoordelijk zijn voor social media: social content, community- en content-management en social care.

Marie Monique van der Salm, Sectorhoofd Marketing & Verkoop bij Klaverblad: “We willen een volgende stap zetten in het versterken van het merk Klaverblad. Hierbij zal online een belangrijke rol spelen. In Goud Uberconnected hebben we een digitaal sterke en betrokken partner gevonden die samen met ons deze uitdaging wil oppakken. We kijken enorm uit naar een succesvolle samenwerking.”

Goud Uberconnected
10 oktober 2017

Overname brand-shoppermarketingbureau Redmint door Goud Uberconnected

Social media- en merkactivatiebureau Goud Uberconnected heeft brand-shoppermarketingspecialist Redmint overgenomen. Oprichter Léon Bosch blijft als Managing Director verbonden aan het in 2008 opgerichte en in Amsterdam gevestigde bureau. De bestaande activiteiten van de brand-shoppermarketingunit Goud Ubercommerce worden volledig geïntegreerd binnen Redmint. Dit houdt tevens in, dat Goud Uberconnected-partner Charles Borremans de overstap naar Redmint maakt om samen met Léon Bosch de bureauleiding te vormen.

Brian Hirman, Managing Partner Goud Uberconnected: “Onze in apriI gestarte brand-shoppermarketingunit Goud Ubercommerce bleek een regelrecht schot in de roos. De interesse bij onze klanten voor creatieve en consistente merkactivaties op de winkelvloer is bijzonder groot gebleken. Dit heeft ons doen besluiten verder en versneld te investeren in de groei van dit nog te vaak onderbelichte specialisme. Deze overname én de integratie van onze bestaande shoppermarketingactiviteiten binnen Redmint, passen perfect in ons groeiplaatje.”

Léon Bosch, Managing Director Redmint: “Door deze stap hebben we direct toegang tot alle kennis, kunde en faciliteiten van Goud Uberconnected, waardoor de dienstverlening richting onze klanten significant verrijkt wordt. De komst van Charles Borremans en zijn team binnen Redmint geeft ons daarnaast niet alleen een impuls op het gebied van shopper marketingstrategie en -concepting, maar ook toegang tot een interessant netwerk van mogelijke nieuwe klanten.”

Charles Borremans, Strategy Director Redmint: “Brand-shoppermarketing zit gewoonweg in mijn bloed. Binnen Redmint kan ik mijn ervaring en kennis van de winkelvloer nog beter ten dienste stellen van onze klanten. Ik kijk er enorm naar uit om samen met Léon het bureau Redmint verder te laten groeien.”

Redmint telt 13 medewerkers en werkt onder andere voor Bose, Fiskars, Jacobs Douwe Egberts, Koninklijke Jumbo, MediaMarkt, Tele2, TomTom, Welkoop, Henkell en i heart Wines.

Goud Uberconnected
4 oktober 2017

Start activatiecampagne Meest Toegankelijke Gemeente 2018

Voor de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) heeft Goud Uberconnected een activatiecampagne ontwikkeld, die moet leiden tot de verkiezing van de Meest Toegankelijke Gemeente van Nederland 2018. Onder het motto ‘Hoe vrij beweeg jij?’ roept de campagne iedereen op om te beoordelen in hoeverre zijn of haar gemeente toegankelijk is voor mensen met een beperking. De campagne wordt gecommuniceerd door middel van social media, actiewebsite, print, pr en free publicity.

“Gehandicapten ervaren nog te veel belemmeringen om volwaardig deel te kunnen nemen aan de samenleving”, aldus Femke Halsema, voorzitter van de VGN. Om dit verder te agenderen worden mensen opgeroepen om de toegankelijkheid van hun gemeente te beoordelen via een online vragenlijst op www.mtg2018.nl. Aan de hand van een aantal stellingen ontstaat een ranglijst. De stellingen hebben onder andere betrekking op de toegankelijkheid van het gemeentehuis, openbaar vervoer, sportaccommodaties en de begrijpelijkheid van gemeentelijke brieven. De vijf meest toegankelijke gemeenten van deze ranglijst worden onderworpen aan een verdiepend onderzoek met een focus op de toegankelijkheid van het vinden van werk, een geschikte woning, het volgen van een opleiding en het kunnen meedoen aan vrijetijdsactiviteiten. Kort voor de Gemeenteraadsverkiezingen wordt de winnende gemeente bekend gemaakt.

De verkiezing is een initiatief van de campagne Nederland Onbeperkt en van Ongehinderd, een social enterprise die zich inzet voor een toegankelijker Nederland. “Met de verkiezing willen we gemeenten op een positieve manier aanspreken op het belang van een toegankelijke samenleving voor mensen met een lichamelijke, verstandelijke en zintuiglijke beperking”, vertelt Gerard de Nooij, directeur van Ongehinderd.

Goud Uberconnected
4 september 2017

Goud Uberconnected ontwikkelt Bike to School-campagne voor Coop

De Bike to School-spaaractie is van start gegaan. Het betreft een grote, landelijke activatiecampagne in alle supermarkten van Coop, die ontwikkeld is door Goud Uberconnected. Coop werkt in de campagne samen met de commerciële partners Arla, Jacobs Douwe Egberts en Unilever. Veilig Verkeer Nederland (VVN) treedt in de campagne op als maatschappelijk partner van Coop.

In de actie, die zich met name richt op schoolgaande kinderen, kan gespaard worden voor bijvoorbeeld fietsverlichting en andersoortige fietsaccessoires, die de veiligheid van kinderen op de fiets vergroten. De campagne sluit aan op de bekende jaarlijkse VVN-campagne ‘De scholen zijn weer begonnen’. In de Bike to School-actie benadrukt Coop, dat een goede start van het nieuwe schooljaar begint met een veilige en goed verlichte fiets. Zeker met het najaar voor de deur (de actie loopt tot 1 oktober) is dit van groot belang.

Manager Marketing en Communicatie van Coop, Jurjen Worp, benadrukt dat scholieren steeds vaker betrokken zijn bij verkeersongelukken. En dat er jaarlijks een grote stijging te zien is in het aantal jonge verkeersslachtoffers in de eerste weken van het nieuwe schooljaar. “De 260 supermarkten van Coop liggen vaak in de buurt van scholen. Met de actie levert Coop een bijdrage aan de verbetering van de verkeersveiligheid. We doen dat voor én samen met kinderen, maar ook samen met hun ouders en (groot-)ouders. Én uiteraard samen met onze commerciële partners en met Veilig Verkeer Nederland. Als Coop geloven wij in samenwerking. Zó maken wij het verschil”.

Goud Uberconnected
19 juli 2017

Goud Uberconnected breidt uit met drie nieuwe creatieven  

Goud Uberconnected is verder uitgebreid met de komst van het creatieve team Eva Nota en Marleen Geerts en met Kim Ritskes als copywriter. Eva en Marleen komen van Eigen Fabrikaat (DDB & Tribal) en waren daarvoor werkzaam bij Fitzroy. Kim werkte tot juni van dit jaar voor Kumpany en daarvoor bij onder andere DigitaLBi Amsterdam.

Zowel Kim als Eva en Marleen hebben in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met de ontwikkeling van creatieve merkactivatie- en online- en social media-campagnes. Ze vormen met hun kennis en ervaring een duidelijke verdere versteking van de creatieve capaciteiten van Goud Uberconnected.

Goud Uberconnected
9 mei 2017

Goud Uberconnected neemt digital agency Icemedia over

Per 9 mei neemt social media en merkactivatiebureau Goud Uberconnected het in Amsterdam gevestigde digital agency Icemedia over. De overname van Icemedia past perfect binnen de strategie van Goud Uberconnected: zowel als inhoudelijke aanvulling op het digitale dienstenportfolio, als binnen de ambitieuze groeidoelstellingen. Icemedia blijft als zelfstandig bureaulabel bestaan en ook oprichter Sven Rusticus blijft aan als managing director.

Sven Rusticus, oprichter Icemedia: “Ik ben ongelooflijk blij met deze logische volgende stap. Icemedia heeft zich sinds de oprichting in 2001 ontwikkeld tot een sterk digitaal bureau met een prachtige klantenbase. Er was een grote behoefte én klantvraag om ons dienstenportfolio uit te breiden. Vooral op het gebied van bredere merkactivatie, social media en community management. We hebben als Icemedia nu direct toegang tot alle merkactivatie en social media specialisten en faciliteiten, die we geïntegreerd kunnen aanbieden aan onze klanten. Dat is goed nieuws, want de vraag naar ‘always on’ merkcommunicatie en -activatie is evident en actueel.”

Brian Hirman, Managing Partner Goud Uberconnected: “Icemedia is een gezond digitaal bureau met een mooie geschiedenis, mooie klanten en dito werk. Oprichter Sven Rusticus is iemand die ik al meer dan 15 jaar ken als een vakkundige en vooral prettige collega uit het vak, waar ik meer dan uitstekend mee door één deur kan. Er is wederzijds veel vertrouwen, wat duidelijk bevestigd werd tijdens de soepele totstandkoming van de deal. Met Icemedia hebben we nog meer digitale kennis en skills op arms length beschikbaar, voor de ontwikkeling van digitale campagnes. Zowel creatief als op technisch vlak voegt Icemedia veel waarde toe.’

Icemedia heeft 15 medewerkers en werkt onder andere voor Gamma, ING, KLM, Douwe Egberts, Center Parcs, PME Legend, Tefal, DFDS, Triodos Bank, Wereld Natuur Fonds en de Nationale Postcode Loterij. De intentie is om Icemedia op korte termijn – net als Goud Uberconnected – in het Olympisch Stadion te huisvesten.

Goud Uberconnected
24 april 2017

Goud Uberconnected breidt verder uit met Brand Shopper Marketing

Goud Uberconnected start vandaag met de nieuwe unit Goud Ubercommerce. De unit richt zich op Brand Shopper Marketing en staat onder leiding van partner Charles Borremans en creatief strateeg Willem-Paul Logman. Hiermee kan Goud Uberconnected haar klanten nóg beter bedienen. Tot en met de plek, waar het uiteindelijk moet gebeuren: de winkelvloer.

Het is de ambitie van de nieuwe unit om merkactivatiecampagnes compleet door te vertalen naar de winkel of naar de weg ernaartoe. En altijd binnen het kader van het merk. Bij Brand Shopper Marketing gaat het om brand awareness én activatie inéén.

Goud Uberconnected ontwikkelt merkactivaties, waarbij het denken vanuit de ‘Activatie Loop’ centraal staat. Campagne, social conversatie en content werken hierbij in het conversieproces voortdurend op elkaar in. Door aan deze elementen de discipline commerce toe te voegen wordt the road to buy nóg beter geplaveid om van shoppers buyers te maken”.

Goud Ubercommerce wil de verbindende factor zijn tussen marketing en sales. Alles moet gericht zijn op het concreet realiseren van de return on investment van de klanten. Uiteindelijk moet in de retail de kassa voor het merk rinkelen. Het gaat om het resultaat. Niks above of below the line. Het doel is: over de lijn!

Goud Uberconnected
7 april 2017

Negen tot vijf-mentaliteit op social media in nederland

Significant deel dienstverlening op social media beperkt zich nog steeds tot overdag

In 49% van de gevallen wordt er ’s avonds door bedrijven en organisaties niet gereageerd op berichten, die via social media door consumenten aan hen worden toegezonden. En dat terwijl die consumenten juist dan vaak actief zijn. Dit is een van de opmerkelijke conclusies uit het voor de vierde keer door Goud Uberconnected uitgevoerde Digital Dialogues Pulse-onderzoek (#DDP04). Uit het onderzoek blijkt tevens, dat dienstverleners opnieuw het beste scoren als het gaat om webcare. Fast movers presteren nog steeds zwaar ondermaats.

Uit het onderzoek komt tevens naar voren, dat op 61% van de berichten, die via social media aan bedrijven of organisaties worden gestuurd, wordt gereageerd. Vorig jaar werd eenzelfde percentage genoteerd. Een stabiel beeld dus. Dit betekent echter wel, dat nog steeds op bijna 40% van de social mediaberichten niet wordt gereageerd. En áls er wordt gereageerd, moeten consumenten steeds langer wachten op antwoord. Vorig jaar was dat nog gemiddeld tweeënhalf uur. Inmiddels is dat per reactie opgelopen naar drie uur en een kwartier.

Het Digital Dialogues Pulse-onderzoek geeft sinds 2014 een beeld van de webcare van bedrijven en organisaties in Nederland. Profit en non-profit. De cijfers van het representatieve #DDP04-onderzoek hebben betrekking op de webcare-prestaties van 134 bedrijven en organisaties in 15 verschillende branches in Nederland: automotive; banken; e-commerce; energie; FMCG-beauty; FMCG-bier; FMCG-petfood; food delivery; gemeenten; goede doelen; retail; supermarkten; telecom; travel en verzekeringen. Goud Uberconnected voert het onderzoek uit in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen, lector Crossmedia Business aan de Hogeschool Utrecht.

Naast algemene conclusies met betrekking tot responsgedrag en reactietijd, valt nog een aantal specifieke punten op:

Dienstverleners reageren het meest

Verzekeringsmaatschappijen, energiebedrijven en banken hebben alle drie een reactiepercentage, dat ruim boven de 80% ligt. Voor verzekeringsmaatschappijen geldt zelfs een percentage van bijna 90%. Hiermee bewijzen dienstverleners opnieuw, dat zij domineren in sociale conversaties. Dit in tegenstelling tot fast movers, die net als vorig jaar onderaan bungelen. Vooral de reactiepercentages van merken in de branches FMCG-beauty (21%) en FMCG-petfood (13%) presteren zwaar onder het gemiddelde reactiepercentage van 63%.

Fast movers reageren het traagst

Niet alleen het reactiepercentage bij fast movers is laag. Als er vanuit de FMCG-branche wordt gereageerd, gebeurt dat ook nog eens erg traag. In de branche FMCG-petfood loopt de gemiddelde wachttijd op tot meer dan 10 uur. In de branche FMCG-beauty loopt die tijd zelfs op tot meer dan het dubbele! Ook gemeenten laten met een wachttijd van meer dan zeven uur hun burgers lang wachten. Daar steken reisorganisaties en banken – in positieve zin – scherp tegen af. In gemiddeld iets meer dan een uur wordt gereageerd. Het snelst zijn supermarkten, die hun klanten in gemiddeld 51 minuten van een reactie voorzien.

Inhoudelijkheid wordt iets beter, grammatica slechter

Scoorde de inhoudelijke kwaliteit in #DDP03 met een 5,8 gemiddeld nog onvoldoende, inmiddels is die kwaliteit iets hoger en wordt een 6,2 genoteerd. De branche Food delivery scoort met een 7,0 ruim voldoende, terwijl ook hier FMCG-beauty opnieuw onvoldoende presteert. Inhoudelijk scoort deze branche niet hoger dan een 5,0. Opmerkelijk genoeg scoort FMCG-beauty wel het best als het om de juiste grammatica gaat. Er wordt voor dit kwalitatieve criterium maar liefst een 9,6 gehaald. Ook FMCG-petfood doet het hier met een 9,1 goed. Hetzelfde geldt voor de automotive-branche met een score van 8,9. Overall wordt voor grammatica (spelling) een 7,8 genoteerd. Vorig jaar was dat nog een gemiddeld een 8,9.

Financiële sector én energiebranche leiden, fast movers weer ondermaats

In #DDP04 wordt als eindcijfer gemiddeld door de 15 branches een 6,5 gescoord. Daarmee gaat het cijfer ten opzichte van #DDP03 met twee tiende punt omhoog. Opnieuw scoren de fast movers daar weer zwaar onder. De FMCG-branches beauty, bier en petfood scoren allemaal dikke onvoldoendes. Ook het eindresultaat van de gemeenten ligt met een 5,3 dik onder het gemiddelde. Al deze partijen kunnen een voorbeeld nemen aan de banken, verzekeraars en bedrijven in de energiesector, die ieder met een 7,6 gemiddeld goed scoren. De supermarkten kunnen we – met een 7,0 gemiddeld – beschouwen als een interessante runner up.

Vragen, klachten, complimenten

Als er via social media vragen worden gesteld aan bedrijven en organisaties, dan ontvangen in ruim 70% van de gevallen consumenten een antwoord, waar ze dan weliswaar gemiddeld zo’n drieënhalf uur op moeten wachten. In geval van een klacht krijgt iets meer dan 60% antwoord. Het wachten is dan iets korter: dik drie uur. Als consumenten complimenten geven, overheerst onverschilligheid. Slechts de helft van de consumenten krijgt antwoord. Wachttijd: drie uur.

Winnaars #DDP04-onderzoek

De nummers één per branche uit het #DDP04-onderzoek hebben donderdag 6 april in het Olympisch Stadion in Amsterdam een #DDP04 Award in ontvangst genomen. De winnaars zijn per branche:

Automotive: Kia Motors Nederland
Banken: Rabobank
E-commerce: Wehkamp
Energie: NLE
FMCG-beauty: Andrélon
FMCG-bier: Grolsch
FMCG-petfood: Felix
Food delivery: HelloFresh
Gemeenten: Tilburg
Goede doelen: Artsen zonder Grenzen
Retail: Karwei
Supermarkten: PLUS supermarkt
Telecom: hollandsnieuwe
Travel: KLM
Verzekeringen: Univé.


(klik om te vergroten)

Bekijk hier de toelichting van het #DDP04 onderzoek.

Goud Uberconnected
31 maart 2017

Goud Uberconnected op shortlist SAN New Kids on the Block 2016

De verkiezing van de nieuwe generatie bureaus door Stichting SAN, samen met de initiatiefnemers B&BA en Fonk, klimt langzamerhand naar een hoogtepunt. Tijdens een jurymiddag bij B&BA in Vreeland zijn op 28 maart jl. de 15 Longlist-kandidaten besproken en beoordeeld door de leden van de Hoofdjury SAN NKOTB 2016. Uit deze 15 Longlist-kandidaten zijn zes bureaus geselecteerd voor de Shortlist. Goud Uberconnected is een van de zes bureaus, die zich op 9 mei a.s. voor de Hoofd- en SAN Vakjury zullen presenteren.


van Shortlist naar Finalist

De zes bureaus van de Shortlist, presenteren zich op 9 mei voor de Hoofdjury en de SAN Vakjury. De SAN Vakjury wordt gevormd door juryleden van de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Gedurende deze middag wordt bekend gemaakt welke drie bureaus doorgaan als Finalist en  de uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking SAN Accenten 2016 op donderdag 1 juni  in Studio 21 in Hilversum.

Hoofdjury
De Hoofdjury staat onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter Guda van Noort in het dagelijks leven directeur van het SWOCC en Assistent Professor aan de UvA.

De Hoofdjury bestaat dit jaar uit:

  • Winnaar voorgaand jaar: Anneke Schogt (IMA | Influencer Marketing Agency).
  • Twee externe deskundigen: Rob Benjamens (B&BA) en Lucy van der Helm (SIRE).
  • Twee vanuit vakmedia: Nicolette Hulsebos (FONK) en Ronald ter Voert (EMERCE).
  • Twee SAN bestuursleden: Jasper van der Bijl (Pon) en Jeroen Hubert (IKEA).
  • Twee vanuit bureaus: Bas Korsten (J. Walter Thompson A’dam) en Klaas Weima (Energize).

Zie verder: http://fonkonline.nl/artikelen/bureaus/dit-zijn-de-zes-shortlisted-bureaus-san-new-kids-on-the-block-2016-39989.html#sthash.XqcBPegl.dpuf

Goud Uberconnected
30 maart 2017

Digital dialogues pulse #04: de nominaties zijn bekend!

#DDP04
Voor de vierde keer op rij is het Digital Dialogues Pulse-onderzoek (#DDP04) uitgevoerd. In dit onderzoek wordt door middel van mystery shopping gekeken naar hoe het staat met de kwaliteit van webcare in Nederland. De eerste resultaten van het onderzoek (#DDP01) werden in 2014 gepubliceerd. Het onderzoek is tussen 1 november 2016 en 1 februari 2017 uitgevoerd door Goud Uberconnected, in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen, lector Crossmedia Business aan de Hogeschool Utrecht.

ONDERZOEKSOPZET
Vanuit bijna 40 bestaande (Facebook- en Twitter-)accounts zijn er circa 1.600 berichten verstuurd naar 134 Nederlandse bedrijven en organisaties in 15 verschillende branches. Profit en non-profit. De reacties op deze berichten zijn op basis van kwantitatieve én kwalitatieve criteria geanalyseerd. Op die manier wordt een duidelijk beeld verkregen over het webcare-niveau en hoe de diverse branches zich op dit gebied tot elkaar verhouden. Daarnaast geeft het onderzoek een duidelijk beeld van het niveau van die bedrijven en organisaties op dit gebied binnen elke branche.

CRITERIA
De reacties zijn geanalyseerd op basis van vijf criteria: twee kwantitatieve en drie kwalitatieve. De criteria – op volgorde van importantie – zijn:

• Reactiepercentage kwantitatief
• Inhoudelijkheid reactie kwalitatief
• Reactiesnelheid kwantitatief
• Menselijk geluid kwalitatief
• Grammatica kwalitatief

SCORES
De scores van de in het onderzoek betrokken adverteerders zijn gebaseerd op een analyse van de reacties. Ze worden uitgedrukt in een cijfer op een schaal van 1 t/m 10 (1= zeer slecht, 10 = zeer goed).

BRANCHES
De in het onderzoek betrokken 15 branches zijn (in alfabetische volgorde): Automotive; Banken; E-commerce; Energie; FMCG Beauty; FMCG Bier; FMCG Petfood; Food Delivery; Gemeenten; Goede Doelen; Retail; Retail Supermarkten; Telecom; Travel en Verzekeringen.

NOMINATIES
Op basis van het #DDP04-onderzoek zijn per branche de volgende bedrijven en organisaties (eveneens in alfabetische volgorde) genomineerd:
1. Automotive: Hyundai Nederland; Kia Motors Nederland; Toyota Nederland
2. Banken: ABN AMRO; Knab; Rabobank
3. E-commerce: Coolblue; fonQ; Wehkamp.nl
4. Energie: Energiedirect.nl; Greenchoice; NLE
5. FMCG Beauty: Andrélon; NIVEA; Schwarzkopf
6. FMCG Bier: Amstel Bier; Grolsch; Heineken
7. FMCG Petfood: De Gourmet Kat; Purina Felix; Sheba
8. Food Delivery: HelloFresh; foodora; Thuisbezorgd.nl I Online Eten Bestellen
9. Gemeenten: gemeente Eindhoven; Gemeente Rotterdam; Gemeente Tilburg
10. Goede Doelen: Artsen zonder Grenzen Nederland; CliniClowns; Unicef Nederland
11. Retail: Karwei; Kruidvat NL; Trekpleister
12. Retail Supermarkten: Coop Supermarkten; Dirk van den Broek; PLUS Supermarkt
13. Telecom: hollandsnieuwe; KPN; T-Mobile Netherlands
14. Travel: ANWB; D-reizen; KLM Royal Dutch Airlines
15. Verzekeringen: Aegon Nederland; Centraal Beheer; Univé

#DDP04 AWARD
Uit de genomineerden zal per branche één winnaar van de #DDP04 AWARD bekend worden gemaakt. De prijsuitreiking zal plaatsvinden op donderdag 6 april aanstaande in Offices For You, Olympisch Stadion 24 in Amsterdam. Inloop: vanaf 16.30 uur. Aanvang: 17.00 uur.
Gastsprekers zijn: Dr. Lotte Willemsen en Daan Gönning.

Geïnteresseerd om de bijeenkomst bij te wonen? Aanmelden kan via: jasper@gouduberconnected.nl.

Goud Uberconnected
14 maart 2017

Social media Maaslander naar Goud Uberconnected

Maaslander kiest Goud Uberconnected als social mediabureau. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe social mediastrategie, social advertising, content creatie, community management en social care.

Bregtje van Aalten, Marketing Director van Westland Kaas Groep: “Het komende jaar willen we flinke stappen maken voor wat betreft social media voor ons merk Maaslander. Social moet een belangrijker onderdeel worden binnen de marketingcommunicatiemix van Maaslander. De heldere visie, concrete ervaring en inspirerende klantencases van Goud Uberconnected over social content en social listening spraken ons enorm aan.”

Brian Hirman, managing partner Goud Uberconnected: “Maaslander is een prachtig merk, met een mooi en eigenzinnig verhaal. De ambities, die Westland heeft met het merk Maaslander en de rol van social daarbinnen, zijn op ons lijf geschreven. We zijn enorm verguld met deze samenwerking.”

Goud Uberconnected
8 maart 2017

Politieke partijen presteren zwaar ondermaats op social media

Nederlandse politieke partijen zijn nog steeds klassiek gericht op zenden en niet op communiceren. Het is eenrichtingsverkeer in plaats van wederzijdse conversatie. Op slechts 13% van de aan de 8 grootste politieke partijen gerichte berichten wordt gereageerd. En dan duurt het gemiddeld nog bijna 4½ uur voordat die berichten worden beantwoord. Het CDA doet het relatief het best. ChristenUnie, PVV en SP reageren op geen enkel bericht. Dit blijkt uit het onderzoek Digital Dialogues Pulse Politieke Partijen (#DDP04 Politieke Partijen).

(klik voor de vergrote versie)
 

Het onderzoek is uitgevoerd door het Amsterdamse social media- en merkactivatiebureau Goud Uberconnected, in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen, lector Crossmedia Business aan de Hogeschool Utrecht. De onderzochte partijen zijn het CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA, PVV, SP en VVD. Aan de hand van 144 berichten is gekeken naar het reactiepercentage, de inhoudelijke kwaliteit, de reactiesnelheid, het menselijk geluid en de grammatica van de reacties.

Wat valt op? Allereerst, dat in maar liefst 87% van de gevallen door de politieke partijen totaal niet wordt gereageerd op aan hen gerichte berichten. ChristenUnie, PVV en SP spannen hierbij – in negatieve zin – de kroon door op geen enkele van de 18 aan hen gestuurde berichten te reageren. Het CDA scoort met een reactiepercentage van 44% het hoogst, gevolgd door de VVD met 33% en de PvdA met 17%. D66 en GroenLinks hebben ieder slechts op 1 bericht gereageerd en komen daarmee op een mager reactiepercentage van 6%.

Gemiddeld wordt dus slechts in 13% van de gevallen door de 8 politieke partijen de moeite genomen om op berichten van hun (potentiële) kiezers te reageren. En als dat dan gebeurt, duurt het gemiddeld 4 uur en 24 minuten voordat er een reactie op volgt. Hoewel D66 amper reageert, doet ze het wel het snelst. Het duurde 1 uur en 44 minuten om op dat ene bericht te reageren. De VVD deed er gemiddeld bijna 2½ uur over, gevolgd door de PvdA met een reactietijd van bijna 4 uur. Het, qua reactiepercentage, relatief hoog scorende CDA is nóg trager door een gemiddelde reactietijd van ruim 5½ uur. Het meest bont maakt GroenLinks het door er bijna 12 uur over te doen om op slechts 1 bericht van de 18 te reageren.

Kijken we naar het gebruikte platform, dan zien we dat er op Facebook (27%) vaker wordt gereageerd dan op Twitter (6%). Via Twitter wordt er wel sneller gereageerd. Een blik op het type bericht, leert ons, dat wanneer de politieke partijen worden geconfronteerd met klachten, ze niet thuis geven. In slechts 8% van de gevallen nemen de partijen dan de moeite om te reageren.

Opmerkelijk is ook dat er niet alleen weinig wordt gereageerd, maar dat ook de inhoudelijke kwaliteit van de reacties pover is. Op inhoudelijkheid scoren de politieke partijen gemiddeld een 5.0 (schaal 0-10). Ook op het gebied van grammatica wordt er geen voldoende gehaald. De partijen moeten het doen met een 5.3. Alleen op het gebied van menselijk geluid wordt een voldoende gescoord. Een 6.8 voor de mate waarin de vragenstellers als persoon worden aangesproken. Ondanks de laatstgenoemde voldoende, scoren de politieke partijen met een 4.7 gemiddeld over alle criteria een dikke onvoldoende als gaat om de totale kwaliteit van de reacties. Ook hier doet het CDA het met een – weliswaar schamele – 5.2 nog het best.

Met bovengenoemde cijfers wijken de onderzochte politieke partijen in negatieve zin sterk af van de resultaten die genoteerd zijn in eerdere Digital Dialogues Pulse-onderzoeken. Dit onderzoek wordt al sinds 2014 gedaan, waarbij in eerste instantie 50 en inmiddels 150 bedrijven en organisaties worden onderzocht op hun webcare-prestaties. Uit het (meest recente) DDP-onderzoek uit 2016 (#DDP03) kwam naar voren dat er gemiddeld op 61% van de berichten wordt gereageerd. Daar steekt het gemiddelde reactiepercentage van 13% bij politieke partijen dus zeer karig bij af. De gemiddelde reactietijd bij de onderzochte 150 bedrijven en organisaties bedraagt 2 uur en 35 minuten. Bij de 8 politieke partijen is dat 4 uur en 24 minuten. Op Facebook-berichten werd door bedrijven en organisaties in 86% van de gevallen gereageerd. Voor Twitter-berichten gold een reactiepercentage van 38%. Met 27% en respectievelijk 6% lopen de politieke partijen ook hier zwaar achter.

Het gemiddelde eindcijfer bedraagt voor de politieke partijen een 4.7, terwijl dit voor bedrijven en organisaties in het #DDP03-onderzoek op een 6.3 uitkwam. Ook kwalitatief scoren de politieke partijen in sociale conversaties dus ondermaats.

Klik hier voor een inhoudelijke toelichting op het onderzoek.

Goud Uberconnected
6 maart 2017

Goud Uberconnected nu op Longlist SAN New Kids on the Block

De next step is gemaakt: Goud Uberconnected behoort tot de 15 bureaus, die doorgaan naar de volgende ronde van de competitie SAN New Kids on the Block (NKOTB)! In een periode van drie weken en op basis van drie polls hebben de lezers van het reclamevakblad Fonk eenduidig hun favoriete bureau gekozen, waaronder Goud Uberconnected.

De 15 bureaus van de Longlist worden door de Hoofdjury beoordeeld aan de hand van in te sturen White Papers, de publiciteit in Fonk (whatsapp-interviews en editie 203) als ook hun websites. De Hoofdjury SAN NKOTB komt op 28 maart bijeen om deze bureaus tegen het licht te houden. Hierna volgt een stemming, waaruit een Shortlist van zes bureaus wordt samengesteld.

Op 9 mei geven de zes kandidaten van de Shortlist een presentatie voor de Hoofdjury en de Vakjury. Beide jury’s leggen hun oordeel vast in een persoonlijk juryformulier. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury. De drie finalisten worden op 9 mei ter plekke bekend gemaakt. Op 1 juni 2017 wordt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten in Studio 21 in Hilversum bekend welk bureau van de drie finalisten met de SAN New Kids on the Block Accent 2016 aan de haal gaat.

Goud Uberconnected
22 februari 2017

Goud Uberconnected internationaal aan de slag voor Danerolles

Danerolles en Goud Uberconnected gaan samenwerken op het gebied van social media-conversatie. Naast alle conversaties gericht aan en over Danerolles op Facebook, Instagram en Twitter in Nederland, zal Goud Uberconnected, samen met lokale partners, ook in een vijftal andere Europese landen social media monitoring verzorgen. Naast België betreft het Denemarken, Finland en Zweden. Noorwegen zal later dit jaar aan de drie Scandinavische landen worden toegevoegd.

Nicole Boekhoorn, eigenaar van Danerolles: ”Sinds eind 2016 is Danerolles terug van weg geweest op social media. Met een hernieuwde content-strategie willen we, naast Nederland, ook in België en in de Nordics Danerolles op de kaart zetten. Hiervoor is het essentieel, dat er goede service wordt geleverd. Maar ook, dat er door conversatie social engagement plaatsvindt”.

Goud Uberconnected
7 februari 2017

Goud Uberconnected op Considerationlist SAN New Kids on the Block

Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN), Brand & Business Architects (B&BA) en het marcom- en mediavakblad Fonk hebben afgelopen januari 28 bureaus geselecteerd voor de titel SAN New Kids on the Block 2016. De bureaus op deze Considerationlist SAN NKOTB 2016 voldoen alle aan de volgende criteria:

  • maximaal drie jaar oud (jong) en ‘here to stay’ in de zin van innovatief/vernieuwend;
  • werk, dat ertoe doet;
  • klanten, die ertoe doen.

Uit deze Considerationlist bepalen de lezers van Fonk in drie enquêtes welke 15 bureaus een plek op de Longlist van dit jaar verdienen. Deze 15 best scorende bureaus (eventueel aangevuld met twee ‘wildcards’ van SAN, B&BA en Fonk) presenteren zich in een groot overzichtsverhaal in Fonk Magazine van 22 maart.

Vanuit de Longlist wordt uiteindelijk door de hoofdjury een Shortlist van zes bureaus samengesteld. Hieruit wordt op 9 mei aanstaande een winnaar gekozen, die op 1 juni bekend wordt gemaakt.

Zover is het nog niet. Eerst moet Goud Uberconnected op de Longlist zien te komen! Om dit voor elkaar te krijgen, is het belangrijk, dat er veel op ons wordt gestemd. Dat kan op: www.fonkonline.nl. Vooral doen! Bij voorbaat dank!

Goud Uberconnected
31 januari 2017

Activatie Hyundai Drag & Drop

Sleep je vrienden in de Hyundai i10 en win!

Hyundai promoot sinds vorige week de vernieuwde Hyundai i10 met een slimme én leuke online activatie: Drag & Drop. Slim, omdat je op de actiepagina (https://hyundaidragdrop.nl/) alle ins and outs van de Hyundai i10 ontdekt. Leuk, omdat je ook nog mooie prijzen kunt winnen. En dat zijn altijd prijzen, waar je met drie vrienden of vriendinnen in de Hyundai i10 naartoe rijdt.

Het enige, dat je hiervoor moet doen, is drie van je vrienden digitaal in de ruime Hyundai i10 te slepen: Drag & Drop dus. Er worden in drie weken drie thema’s behandeld: ruimte, veiligheid en connectiviteit. Als het over ruimte gaat, is er voor 750 euro shop-tegoed te winnen. Zodra het over veiligheid gaat, kun je met drie vrienden een weekend Ardennen in de wacht slepen. En zodra het over connectiviteit gaat, maak je kans op vier concertkaarten. De activatie loopt tot en met 12 februari 2017.

Goud Uberconnected
26 januari 2017

Gratis Persoonlijke Gezondheidscheck bij Becel

Meten is weten. Om inzicht te krijgen in hoe gezond je leeft, krijgt de consument bij aankoop van een 500 grams actieverpakking van Becel (Light, Original en Omega3plus) een gratis Persoonlijke Gezondheidscheck, ter waarde van € 24,95. Goud Uberconnected ontwikkelde de radio-, print- en outdoor-campagne ter ondersteuning van de activatie.

Na het invullen van een online test ontvangt de deelnemer thuis een cholesteroltest. En uiteindelijk een rapport met een persoonlijk advies hoe je zelf met je gezondheid aan de slag kunt gaan. De Persoonlijke Gezondheidscheck wordt aangeboden in samenwerking met de Hartstichting. De campagne loopt tot en met maart 2017.

Goud Uberconnected
20 januari 2017

Goud Uberconnected lanceert nieuwe merkcampagne Makelaarsland

Je vakantie boeken, je bankzaken regelen en zelfs je huis aan toeristen verhuren. Je kunt tegenwoordig steeds meer zelf doen. Dankzij partijen en platforms, die dat mogelijk maken. Zoals online reisbureaus, bankier-apps, Airbnb en… Makelaarsland! Want als je je huis wilt verkopen, doe je gewoon zelf de bezichtigingen. Makelaarsland regelt alle zaken, waar je een makelaar voor nodig hebt. Online waar het kan en offline waar nodig.

Dát is de insteek van de nieuwe merkcampagne, die Goud Uberconnected voor Makelaarsland heeft ontwikkeld. In de campagne komen personen aan het woord, die op de meest geloofwaardige manier kunnen vertellen over hoe het is om met Makelaarsland aan de slag te gaan. Namelijk degenen, die afgelopen jaar hun huis verkochten via Makelaarsland! Leidraad in de verkoopverhalen is het proces, dat de verkopers doorlopen: van verbazing naar vanzelfsprekendheid naar trots.

Om awareness te creëren, is er een grote landelijke campagne gestart. Met de campagne wil Makelaarsland iedereen bewustmaken, dat er voor de ‘klassieke makelaardij’ een eigentijds alternatief is, waarbij je tegen lagere kosten je huis kan verkopen.

 

Goud Uberconnected
2 januari 2017

Coop op tv: samen maak je ’t verschil

Goud Uberconnected ontwikkelt tv-campagne en benadrukt de kracht van samen

Coop Samen from Goud Uberconnected on Vimeo.

Sinds 1 januari is Coop te zien in een nieuwe, door Goud Uberconnected ontwikkelde, tv-campagne. Hierin wil Coop op een sympathieke manier Nederland laten kennismaken met de grote kracht van Coop: het vermogen om te kunnen samenwerken en daarmee het verschil te maken.

Marcom Manager Jurjen Worp: “Samenwerken zit Coop al meer dan 125 jaar in het bloed. Het werd tijd om dat aan Nederland te vertellen. De omzet en het aantal winkels van Coop stijgt. Coop is een betrokken supermarkt, die middenin de samenleving staat. Dát is wat de commercial wil uitstralen. Coop staat voor samen met klanten, medewerkers en leveranciers. De beide OO’s in de merknaam Coop symboliseren dat. Door die beide OO’s te vervangen door producten en diensten van Coop wordt iedere uiting visueel onmiskenbaar Coop”.

“Coop wil de komende jaren verder groeien. Daarvoor is meer naams- en merkbekendheid essentieel. Meer mensen moeten ontdekken, dat Coop een goede en betaalbare supermarkt is, waar je naar toe gaat voor je dagelijkse boodschappen en verse producten”,

Bas Smabers van Goud Uberconnected: “Coop is als supermarkt-formule uniek. Dat is natuurlijk al één manier om een onderscheidende positie in te nemen tussen alle andere supermarkt-campagnes. Er is niemand anders die (vanuit een rijke historie) hetzelfde kan roepen als Coop: Samen maak je ’t verschil. Daarom hebben we ervoor gekozen om ook échte mensen (klanten en medewerkers) in onze campagne terug te laten komen en geen acteurs. Met de nieuwe pay off grijpen we ook echt terug naar de coöperatieve roots.”

Commercieel directeur Gerard Koning voegt daar nog aan toe: “Met deze campagne laten we zien, dat we ambitieus zijn. In de afgelopen jaren is er door iedereen keihard gewerkt aan het verbeteren van de organisatie. Dat proces gaat zeker door. Toch is dit hét moment voor ons voor een volgende stap. Wij zijn klaar voor Nederland en Nederland is klaar voor ons. Deze tv-campagne is pas het begin”.

Goud Uberconnected
22 december 2016

GOUD UBERCONNECTED AAN DE SLAG VOOR HAVENSTEDER

Om de online bereikbaarheid voor haar huurders te verruimen, is de Rotterdamse woningcorporatie Havensteder voor de online dienstverlening buiten kantoortijden een samenwerking aangegaan met Goud Uberconnected. Joeri van Broekhoven, manager Klant & Service van Havensteder zegt: “We merken, dat huurders ook ’s avonds en in het weekend zaken willen regelen of vragen willen stellen. We willen dat via online kanalen faciliteren, omdat we merken, dat dat graag gebruikte kanalen zijn. We zochten een betrouwbare, eigentijdse samenwerkingspartner en hebben die gevonden in Goud Uberconnected”.

De samenwerking start op 1 januari 2017. Goud Uberconnected beantwoordt na kantooruren vragen op Facebook, Twitter, webchat en WhatsApp.

Goud Uberconnected
20 december 2016

MAKELAARSLAND KIEST VOOR GOUD UBERCONNECTED NA BUREAUPITCH

Makelaarsland heeft na een uitgebreide bureauoriëntatie en -pitch gekozen voor Goud Uberconnected. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe merkcampagne van Makelaarsland.

Jeroen Stoop, oprichter en algemeen directeur Makelaarsland: “Wij hebben ondertussen de innovators wel bereikt en willen nu afstemmen op de early majority. Deze meer behoudende groep kiest nog té vaak automatisch voor de vertrouwde makelaar om de hoek. Ook al is deze een stuk duurder. Het is zaak Makelaarsland bij deze groep goed over de bühne te krijgen als grote en betrouwbare speler binnen de makelaardij, die huizenverkopers succesvol en efficiënt kan bijstaan. Het was een erg spannende bureaupitch, waar beide ‘finalisten’ zich van hun beste kant lieten zien. Uiteindelijk sprak de strategie en creatieve richting van Goud Uberconnected ons het meeste aan en hebben we er groot vertrouwen in, dat dit ervaren en slagvaardige team ons succesvol gaat helpen bij het zetten van de volgende stappen.”

Brian Hirman, managing partner Goud Uberconnected: “Het is fantastisch om te mogen werken voor deze disruptieve speler. De afgelopen jaren heeft Makelaarsland de industrie al flink wakker geschud en gevochten tegen bestaande conventies. Het is een geweldige uitdaging om mee te mogen werken aan de ambitieuze groeiplannen van Makelaarsland en het te positioneren als dé eigentijdse en vanzelfsprekende keuze van huizenverkopers.”

gu_makelaarsland1

Goud Uberconnected
15 december 2016

Goud Uberconnected beste grote activatiebureau van Nederland

Uit het Bureau Klanttevredenheidsonderzoek 2016, dat dit jaar voor de 22ste keer plaatsvond, is Goud Uberconnected in de categorie ‘grote bureaus’ (50 werknemers of meer) als beste activatiebureau van Nederland uit de bus gekomen. Het gehele onderzoek is te lezen in Red Alert, een speciale uitgave van het in marketingcommunicatie gespecialiseerde vakblad Fonk. In Fonk Red Alert 2016 ook nog uitvoerig aandacht voor het feit, dat Goud Uberconnected afgelopen oktober winnaar is geworden van de Who to Watch 2016-competitie. Het gaat hierbij om bureaus, die nú hun doorbraakmoment beleven. Ook in deze competitie werd Goud Uberconnected dus de nummer één!

Goud Uberconnected
23 november 2016

Goud Uberconnected ontwikkelt online activatie voor albelli

Amsterdam, 22 november 2016 – albelli heeft bureau Goud Uberconnected geselecteerd voor de ontwikkeling van een online activatiecampagne rondom haar kalenderproducten, met als doel de fotokalender onder de aandacht te brengen als een leuk en persoonlijk Sinterklaas- of kerstcadeau.

Via de actiewebsite mooistemoment2016.nl kunnen consumenten hun leukste, mooiste of meest memorabele moment uploaden naar de albelli ‘Mooiste Momenten’ kalender. De meest originele fotomomenten uit 2016 maken kans op mooie prijzen, waaronder een reis naar New York. Via slimme social media koppelingen kan de consument direct een foto uploaden vanuit het eigen Facebook- of Instagram-account of ervoor kiezen een foto te uploaden vanaf de computer of mobiele telefoon.

Bart Westerveld, country manager albelli Benelux & France: “Door deel te nemen aan deze online activatie, ervaart de consument direct het gemak en de laagdrempeligheid van het maken van een eigen persoonlijke fotokalender. Binnen een handomdraai upload je foto’s en stel je je eigen kalender samen. Een perfect cadeau om te geven voor Sint of kerst.”

Goud Uberconnected
16 november 2016

Shockerende Mannequin Challenge van NO KIDDING

Stichting NO KIDDING vraagt aandacht voor de Week tegen Kindermishandeling met een shockerende ‘Mannequin Challenge’ die je in beweging brengt. Met deze door Goud Uberconnected gemaakte video wil NO KIDDING heel Nederland bewust maken van het feit dat je ook bij vermoedens van kindermishandeling in actie kunt komen. Het fenomeen ‘Mannequin Challenge’ is momenteel een regelrechte hit op social media.

 

Goud Uberconnected
1 november 2016

Goud Uberconnected neemt Michiel Wichman Fotografie over en start GU Fotografie.

Actiemarketing en social media agency Goud Uberconnected neemt met ingang van 1 november Michiel Wichman Fotografie over. Michiel Wichman Fotografie is gespecialiseerd in food-, packaging-, product- en interieurfotografie. Na de overname worden de activiteiten voortgezet onder de naam GU Fotografie. Oprichter Michiel Wichman blijft actief binnen GU Fotografie.

Brian Hirman, managing partner Goud Uberconnected: “De steeds groter wordende stroom van -voornamelijk social media- content die wij voor onze klanten mogen produceren heeft gezorgd voor een sterk groeiende vraag naar kwalitatieve fotografie, die snel en tegen lage kosten verzorgd moet kunnen worden. De overname van Michiel Wichman Fotografie past perfect in dit plaatje en geeft ons in één klap meer mogelijkheden en armslag om onze klanten nog beter te kunnen servicen.”

GU Fotografie zal in het verlengde werken van Goud Uberconnected, maar blijft ook zelfstandig haar eigen klanten bedienen op het gebied van food-, packaging-, product- en interieurfotografie.

nieuws-beeld-guf

Goud Uberconnected
31 oktober 2016

Goud Uberconnected wint Who to Watch 2016

Goud Uberconnected is winnaar van de bureaucompetitie Who to Watch 2016. Deze competitie is een initiatief van het vakblad Fonk Magazine. In de afgelopen weken is uit een longlist en een shortlist van respectievelijk 20 en vijf bureaus door een kritische jury een winnaar gekozen. De jury bestond uit vakgenoten, freelancers en externen plus een selecte groep adverteerders. Het Who to Watch-predikaat zet bureaus in de schijnwerpers, die nú hun doorbraak beleven.

Goud Uberconnected mag zich een jaar lang Winnaar Who to Watch 2016 noemen.

Goud Uberconnected
26 oktober 2016

NOMINATIE WHO TO WATCH 2016

Goud Uberconnected is genomineerd voor het predikaat Who to Watch 2016. Who to Watch zet communicatiebureaus, die nú hun doorbraak beleven in de spotlights. In eerste instantie staat Goud Uberconnected op longlist van 20 genomineerde bureaus. Deze lijst is samengesteld op voorspraak van de redactie van het vakblad Fonk. 

In een tweede ronde worden de 20 genomineerde bureaus gepresenteerd aan freelancers en externe specialisten, die regelmatig bij deze bureaus over de vloer komen. Deze externen beoordelen deze week het bureau met een overall-oordeel aangaande de kwaliteit van de samenwerking.

Uit de bureaus, die in deze tweede ronde ook weten te excelleren, kiest de redactie van Fonk na toetsing van het creatieve werk, de top Vijf Winnaars Who to Watch 2016. Zij verzekeren zich een jaar lang van ruime media-aandacht in Fonk. In Who to Watch staan niet alleen jonge starters centraal, maar met name ook bureaus die nú hun doorbraakmoment beleven.

Goud Uberconnected
19 oktober 2016

NEGEN NIEUWE COLLEGA’S VAN START BIJ GOUD UBERCONNECTED

Met negen nieuwe collega’s groeit Goud Uberconnected verder door in het Olympisch Stadion. “Goud Uberconnected is als social media- en merkactivatiebureau voor heel veel opdrachtgevers een zeer interessant business building bureau. Deze groei is niet dus verrassend, maar logisch. En ik ben ervan overtuigd, dat we de komende tijd de groei nog fors doorzetten”, aldus Managing Partner Coen Ruseler.

De nieuw begonnen medewerkers zijn respectievelijk (v.l.n.r.): Patriek Paap (Office Manager); Maria Carrilero (DTP Vormgever); Serge Druiven (Digital Producer); Jos van Moerkerk (DTP-er); Thomas Aberson (Art Director); Dick Bos (Art Director); Michiel Wichman (DTP Vormgever); Marja Borkus (Traffic Manager) en Judith Hartog (Copywriter).

Om aan al die mensen een plek te geven, heeft het bureau inmiddels ook een nieuwe kantoorruimte in het Stadion betrokken. Naast de nummers 6 en 7 opereert Goud Uberconnected nu ook vanuit nummer 39.

Goud Uberconnected
27 september 2016

Goud Uberconnected ontwikkelt bokbiercampagne Grolsch

‘Het is weer om te genieten’ is het thema van de najaarscampagne, die Goud Uberconnected heeft ontwikkeld voor de drie bokbieren van Grolsch: Rijke Herfstbok, Gerijpte Herfstbok en Winterbok. De activerende campagne wordt deze week met behulp van POS-materiaal uitgerold op de winkelvloer. Daarnaast inzet van print, bioscoop en bumpers bij RTL Weer.

Een belangrijke rol is weggelegd voor online en social media. Er zijn drie commercials ontwikkeld, die de introductie van elk van de drie bokbieren gedurende het najaar online ondersteunen. Via de campagne-website www.hetisweeromtegenieten.nl gaat Grolsch onder meer op zoek naar het Nationale Weergevoel. Hierbij gaat het niet om wat de weersomstandigheden in Nederland daadwerkelijk zijn, maar om hoe ze worden ervaren. Deze weergevoelens worden online gedeeld en verzameld om daarna vertaald te worden naar de weerkaart, die het Nationale Weergevoel weergeeft. Wat dat gevoel ook moge zijn, voor de bokbieren van Grolsch is elke vorm van herfstweer, weer om te genieten.

Goud Uberconnected
21 september 2016

Goud Uberconnected en Etos hunten nieuwe Handdoekenhunk

Welk lichaam wordt het nieuwe gezicht van de weinig verhullende merk- en salesactivatie van Etos? Dat is de grote vraag bij de campagne, die Goud Uberconnected met Etos ontwikkeld heeft. Na de bekende Nederlanders Manuel Broekman (2014) en Kay Nambiar (2015) wordt er nu naar een ‘hunk’ gezocht onder álle Nederlanders.

In de nieuwe tv-commercial van deze jaarlijkse handdoekenspaaractie zien we een man zich in het zweet werken. Hij wordt het waarschijnlijk niet. Met de Hunk-o-matic app kun je ontdekken of jij het wél wordt: de nieuwe Handdoekenhunk van 2016. Deze Hunk-o-matic app wordt onder andere aangejaagd via influencers op Instagram. Het einde van de campagne wordt ingeluid door het verschijnen van de Handdoekenhunk-kalender.

Goud Uberconnected verzorgde de strategie, concept en creatie. De uitwerking geschiedde in samenwerking met MooiPR, Social Embassy, MEC en Canvas Heroes. De activatie wordt ondersteund met tv, Hunk-o-matic app, pr, instore promotion en online.

Goud Uberconnected
12 september 2016

HartenVrouw-campagne van start

De door Goud Uberconnected bedachte HartenVrouw-campagne van de Hartstichting is op 8 september van start gegaan. In de campagne, die bijna een maand duurt, wordt nadrukkelijk de aandacht gevestigd op het feit, dat hart- en vaatziekten anno 2016 – nog steeds! – doodsoorzaak nummer 1 zijn bij vrouwen. Dit is onacceptabel. Daar gaan we met z’n allen wat aan doen, waarbij vrouwen het voortouw nemen. Vrouwen, die zich bekommeren om vrouwen met een hart- en vaatziekte of hierdoor bedreigd worden. Vrouwen, die zich met hart en ziel willen inzetten om aan dit onrecht een einde te maken. Vrouwen met het hart op de juiste plaats: HartenVrouwen!

In eerste instantie zullen bekende Nederlandse vrouwen de strijd tegen hart- en vaatziekten op de kaart zetten. Modestyliste Danie Bles bijt het spits af met de verkoop van de door haar ontworpen HartenVrouw-armband. Door zo’n armband te kopen, steun je meteen het onderzoek naar het vrouwenhart en laat je zien, dat je een HartenVrouw bent. Dit kun je ook doen door op Facebook je profielfoto aan te passen naar #HartenVrouw. De campagne wordt verder ondersteund door minister Edith Schippers (Volksgezondheid), Ellen Snijder (oprichter Fashionchick) en Libelle’s hoofdredacteur Hilmar Mulder, die – met Danie Bles – optreden als ambassadeur van de campagne.

Goud Uberconnected
31 augustus 2016

ORANGINA GAAT VOOR GOUD UBERCONNECTED

Orangina gaat op het gebied van social media een samenwerking aan met Goud Uberconnected. De werkzaamheden hebben betrekking op de ontwikkeling van een content-strategie, creatie, productie en het onderhoud van social conversaties. Hiertoe zal in eerste instantie Facebook worden ingezet. In 2017 vindt een uitrol plaats richting andere social mediakanalen.

Door actief te zijn op social media wil Orangina niet alleen de zichtbaarheid van het merk vergroten, maar vooral ook een fanbase creëren. “Met z’n iconische fles is Orangina een prachtig, klassiek merk, waarachter een mooi verhaal schuil gaat. Naast het vertellen van dit verhaal, willen wij onze fans zoveel mogelijk betrekken bij ons merk. Wij zijn een ‘fun’-merk en willen onze consumenten daarin zoveel mogelijk laten delen”, aldus Jurrien Blaauw, verantwoordelijk voor online marketing bij Bickery Food Group, importeur van Orangina in Nederland.

Goud Uberconnected
3 augustus 2016

Instagram Stories

Door: Maikel Snijders

Gisteren (2 augustus) heeft Instagram, Stories gelanceerd. Op het eerste oog lijkt dit een kopie  van de verhaallijn van Snapchat: je eigen geplaatste foto’s en video’s blijven 24 uur zichtbaar voor anderen. Ik ga hieronder dieper in op het gebruik van Snapstagram ;-).

overzicht

Hoe gebruik je Instagram Stories?
Bovenin je beginscherm op Instagram vind je de verhaallijnen.  Met het “plusje” plaats je zelf een nieuw verhaal, en hieronder kan je je eigen maar ook andere verhalen bekijken.

Na het maken van je foto of video heb je de keuze om deze nog te bewerken door; tekst toe te voegen, te tekenen of een van de Instagram filters toe te passen (door naar links te swipen). Na het plaatsen is je verhaal zichtbaar voor je volgers.

statistieken

Bij het klikken op je eigen verhaal kan je de statistieken bekijken, je verhaal verwijderen, de foto/video opslaan of zelfs doorplaatsen op Instagram zodat deze in je normale account zichtbaar blijft. Bij het bekijken van een verhaal kan je door je scherm naar beneden te bewegen reageren. Ook kan je het bericht door rechts onderin te klikken rapporteren.

Zakelijk gebruik
Een van de voordelen van Instagram Stories voor bedrijven is het gebruik kunnen maken van je opgebouwde volgers op Instagram. Ben je nog niet actief op Snapchat maar wil je je volgers toch met je verhalen meenemen in je merk? Dan is Stories zeker het overwegen waard.

Op dit moment is er (helaas) nog niks over advertising bekend. Het is dan ook te vroeg om hier concreet antwoorden op te geven. Een voordeel is in ieder geval dat we de data van Facebook (Instagram valt onder Facebook) kunnen gebruiken voor de gerichte advertising. Ook de al bestaande API van Instagram geeft mij een goede hoop dat het monitoren en hierbij rapporteren van de verhaallijnen mogelijk gaat worden. Uiteindelijk is het natuurlijk nog even wachten wat de precieze advertentie mogelijkheden worden, maar zodra dit bekend is zal ik hier uiteraard een artikel aan wijden.

Heb je hulp nodig bij de uitwerking van een Instagram Stories concept, of heb je vragen? Mail mij dan gerust!

Goud Uberconnected
1 juli 2016

Goud Uberconnected zoekt teamplayers

Met de komst van Grolsch, Kornuit, FNV en Spotta kunnen we in het Olympisch Stadion wel wat versterking gebruiken. Extra scorend vermogen op 7 posities. Zo zoeken we collega’s die de lijnen uitzetten en kunnen coachen. Spelers die de ruimte zoeken, diepgaan en kansen creëren. En aanspeelpunten die in het belang van het team spelen. Wie het shirt past, trekke ‘m aan. En stuurt z’n cv met motivatie naar ons aanspeelpunt: maaike@gouduberconnected.nl

1600x800_Teamplayers

Goud Uberconnected
22 juni 2016

SHOPPER MARKETING AWARD VOOR DOEKOE SCHOOLPLEINACTIE

Tijdens het Shopper Marketing Jaarcongres, dat gisteren in Maarssen werd georganiseerd, is de door Goud Uberconnected ontwikkelde Doekoe Schoolpleinactie van Coop – in samenwerking met Unilever, Arla en de Johan Cruyff Foundation – bekroond met een Shopper Marketing Award. De categorie Activatie kende vier genomineerden, waaronder de Handdoeken Hunk-campagne voor Etos. Eveneens door Goud Uberconnected bedacht en uitgevoerd. Helaas bleef het bij laatstgenoemde campagne bij een nominatie, terwijl de Doekoe Schoolpleinactie als enige in de categorie Activatie wél in de prijzen viel. Namens Coop nam Jurjen Worp, Manager Marketing & Communicatie, de prijs in handen. Voor Goud Uberconnected ging Account Director Wendy Dissel het podium op.

Oordeel jury: ‘Mooie actie, goede samenwerking tussen betrokken partijen, duidelijke case en goed onderbouwd. Goede lokale binding, sympathieke doelstelling’.

Goud Uberconnected
17 juni 2016

INTERVIEW MARKETINGTRIBUNE

MarketingTribune van 14 juni 2016: interview met Brian Hirman en Coen Ruseler over het waarom van de fusie én de visie en ambitie van Goud Uberconnected.

Unknown-2

Goud Uberconnected
16 juni 2016

TWEE NOMINATIES SHOPPER MARKETING AWARD

Goud Uberconnected heeft twee nominaties ontvangen voor de Shopper Marketing Award 2016, dé vakprijs voor het bedrijf dat op effectieve wijze een campagne heeft ontwikkeld met als doel het shoppergedrag te beïnvloeden. In de categorie ‘Activatie’ is Goud Uberconnected genomineerd voor de Etos Handdoeken Hunk-case en voor de Doekoe Schoolpleinactie van Coop. Op dinsdag 21 juni worden de prijzen uitgereikt tijdens het Shopper Marketing Jaarcongres.

Goud Uberconnected
1 juni 2016

Digital agency Grolsch: Goud Uberconnected

Na een uitgebreide oriëntatie heeft Grolsch voor Goud Uberconnected gekozen als digital agency. Het bureau zal zich bezighouden met de ontwikkeling van een digitale strategie, social media activaties en content. Daarnaast vallen de ontwikkeling van social care en community management binnen de opdracht, die Goud Uberconnected voor de merken Grolsch en Kornuit gaat uitvoeren. De visie op merkactivatie, aangestuurd vanuit het denken op basis de Activatie Loop heeft een belangrijke rol gespeeld bij de keuze van Grolsch voor Goud Uberconnected. “De manier, waarop sociale conversaties worden gevolgd en hoe daarop creatief wordt geacteerd, spreekt ons bijzonder aan”, aldus Melanie Koning, Marketing Manager van Grolsch.

Goud Uberconnected
13 mei 2016

GOUD UBERCONNECTED & BRUNA: HISCHOOL!

Om te benadrukken, dat Bruna de plek is voor alle schoolspullen en de doelgroep daarvoor massaal naar de Bruna-winkels te trekken (off- en online), heeft Goud Uberconnected de HiSchool-campagne ontwikkeld. Het betreft hier een merkactivatie, waarbij álle onderdelen van de Activatie Loop van Goud Uberconnected aan de orde komen.

In de campagne, die in de komende maanden verder zal worden uitgerold, zal naast het creëren van awareness voor de schoolspullen van Bruna sterk gefocust worden op het engagen van de doelgroep en het stimuleren van verkoop. Touchpoints in de customer journey zijn, naast de traditionele inzet van folder- en winkelmateriaal, vooral online middelen en media. Om de betrokkenheid van de doelgroep 11 – 14 jarigen te vergroten en te stimuleren, worden specifieke campagne-onderdelen ontwikkeld, die zich focussen op engagement, content en sociale conversaties en het gebruik van influentials.

Goud Uberconnected is ook verantwoordelijk voor het webcare- en webdare-traject van de HiSchool-campagne.

Goud Uberconnected
11 mei 2016

SPOTTA KIEST VOOR GOUD UBERCONNECTED

Na een pitch tussen drie bureaus heeft Spotta gekozen voor Goud Uberconnected. Het bureau ontwikkelt in eerste instantie een activatiecampagne, gericht op consumenten. De campagne is primair gericht op het genereren van folderviews en secundair op het downloaden en stimuleren van een actief gebruik van de app.

Esther van Schaik, Director Online bij Spotta: “Wij waren naast de creativiteit, gecharmeerd van de holistische benadering van Goud Uberconnected om Spotta naar een volgend fase te helpen”.

Spotta is het multichannel platform, waar op consumenten gemakkelijk voordeel vinden via het wekelijkse fysieke folderpakket (HaH), de website en de Spotta App. Spotta is een onderdeel van PostNL.

Goud Uberconnected
9 mei 2016

Nominaties voor beste social media awards en san accent

De nominaties voor De Beste Social Awards 2016 zijn bekend. Goud Uberconnected is met Dr Pepper genomineerd in de categorie Beste Design. Op donderdag 9 juni worden de winnaars van de awards in Amsterdam bekend gemaakt. Al eerder ontving Goud Uberconnected een nominatie voor een SAN Accent. In de categorie Smart Idea werd de Tulp voor Hulp-campagne van het Nederlandse Rode Kruis genomineerd. Uitreiking van de SAN Accenten vindt op donderdag 26 mei in Hilversum plaats. 

 

Goud Uberconnected
28 april 2016

Goud Uberconnected aan de slag voor FNV Senioren

Met een campagne gericht op senioren gaat Goud Uberconnected aan het werk voor de FNV. Het betreft in eerste instantie strategie- en conceptontwikkeling voor een campagne om de steeds verder afnemende koopkracht van ouderen onder de aandacht te brengen. De campagne zal voornamelijk via Facebook worden uitgerold. Op de langere termijn is het de bedoeling, dat er voor deze seniore doelgroep door de FNV een online platform community platform wordt gelanceerd.

Goud Uberconnected
10 april 2016

GOUD ACTIVATIE EN UBERCONNECTED FUSEREN TOT NIEUW BUREAU

Activatiebureau Goud Activatie en social mediabureau Uberconnected gaan met ingang van heden verder als Goud Uberconnected. Het nieuwe social media- en merkactivatiebureau kent een bezetting van bijna 60 medewerkers en is gevestigd in het Olympisch Stadion in Amsterdam. De bureaudirectie wordt gevoerd door de partners Coen Ruseler en Brian Hirman. Mede-partners zijn Charles Borremans, Bas Smabers en Maaike Peters.

GOU_107_Coen&Brian_698x400px

Goud Uberconnected wil niet het zoveelste bureau zijn, dat fuseert om offline en online disciplines bij elkaar te brengen. Centraal staat het denken vanuit de Activatie Loop. Essentieel hierbij is het verdwijnen van de volgtijdelijkheid van het campagnedenken binnen merkactivatie. Uitgangspunt in dit traditionele denken is, dat merkactivatie altijd verloopt via een lineair proces, beginnend bij een campagne, die leidt tot content, hetgeen weer aanleiding geeft tot conversatie in de vorm van consumentenreacties. Onder invloed van social media is een campagne, die ontwikkeld is op basis van een klantenbriefing en verder strategisch en creatief is uitgewerkt door het bureau, niet altijd meer het enige vertrekpunt van merkactivatie. Activatie start tegenwoordig bijvoorbeeld ook vanuit een voor een merk relevante social mediaconversatie. “We zien merkactivatie als het resultaat van een voortdurend op elkaar inwerkend proces van campagne, content en conversatie, hetgeen bij Goud Uberconnected samenkomt in een model: de Activatie Loop. Merkactivatie kan vanuit elk van deze pijlers starten. Vanuit deze visie willen wij merkactivatie bedrijven en resultaten voor onze klanten realiseren, die de nieuwe norm op het gebied van merkactivatie zijn”, aldus Coen Ruseler.

Goud Activatie bestaat sinds 2008 en Uberconnected sinds 2014. Daar waar Goud Activatie zich sinds de oprichting specifiek richtte op het activeren van merken met de inzet van de middelen sales promotion en direct marketing (off- en online), richtte Uberconnected zich op social media marketing met een scherpe focus op social care. Hierbij staat het (pro)actief omgaan met conversaties gericht aan of over het merk op online media centraal. Ondanks het feit, dat beide bureaus elk individueel een stevige groei kenden, bestond er bij ieder van de bureaus een gevoel van het ontbreken van een bepaalde discipline. Bij Uberconnected was er de wens om een concrete invulling te kunnen geven aan de behoefte van klanten aan de ontwikkeling van activatiecampagnes, bij Goud Activatie was er het streven om digitaal en op het gebied van social media verder te groeien. Brian Hirman: “Je kunt dan twee dingen doen, of je bouwt die disciplines zelf verder op of je zoekt toenadering tot een partij, die over de ontbrekende en gewenste discipline beschikt.” En zo zijn Goud Activatie en Uberconnected in 2015 tot elkaar gekomen. In eerste instantie in de vorm van een intensieve samenwerking en onder één dak. En na de fusie, begin april van dit jaar, als nieuwe bureaucombinatie.

Inmiddels zijn zo’n 60 medewerkers werkzaam bij Goud Uberconnected. Het bureau beschikt over een sterke combinatie van door de wol geverfde actiemarketingspecialisten en jonge ‘digital natives’. De klantenportfolio is inmiddels samengesteld uit aansprekende opdrachtgevers uit de retail, FMCG, automotive, (financiële) dienstverlening en charity. Inmiddels is deze maand ook de eerste grote klant in de nieuwe samenstelling gewonnen: Bruna.

Goud Uberconnected
17 maart 2016

#DDP03: BANKEN SCOREN HET BEST, FAST MOVERS ONDERAAN IN WEBCARE-ONDERZOEK

Vier van de tien berichten, die via social media aan bedrijven en instellingen worden gestuurd, worden niet beantwoord. Gemiddeld neemt de respons wel toe. Opzienbarende conclusies van het onderzoek Digital Dialogues Pulse (#DDP03), waarvan de resultaten op 17 maart voor de derde keer werden gepresenteerd.

Digital Dialogues Pulse onderzoekt webcare-prestaties van 150 adverteerders, bedrijven en instellingen in 12 branches, waarbij wordt gekeken naar het reactiepercentage, de inhoud van de reactie, de reactiesnelheid, het menselijk geluid en de spelling van de reactie.

Zo blijkt 11% van de reacties spelfouten te bevatten, reageren verzekeraars het meest en de reisbranche het snelst. Klantenservice via Facebook groeit, Twitter blijft als servicekanaal stabiel. De gemiddelde reactietijd is 2 uur en 35 minuten. Overall presteren de banken het best, gevolgd door de verzekeraars. Adverteerders in de FMCG-branche eindigen onderaan.

Het onderzoek Digital Dialogues Pulse is in 2014 voor het eerst (#DDP01) uitgevoerd op initiatief van het social mediabureau ReturnSocial. De resultaten van #DDP03 werden gepresenteerd onder auspiciën van Goud Uberconnected. Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van 1 oktober 2015 tot 1 maart 2016 en heeft plaatsgevonden onder 150 adverteerders, verdeeld in 12 branches: automotive, banken, energie, FMCG, gemeenten, goede doelen, loterijen, mode, retail, telecom, travel en verzekeringen. De adverteerders werden geconfronteerd met 1.900 realistische vragen afkomstig van 60 Facebook- en Twitter-accounts.

De nummers één per branche uit het #DDP03-onderzoek hebben donderdag 17 maart in het Olympisch Stadion in Amsterdam een award ontvangen. De winnaars per branche zijn: Automotive: Kia; Banken: ABN AMRO; Energie: NEM; FMCG: Campina; Gemeenten: Rotterdam; Goede Doelen: Artsen zonder Grenzen; Loterijen: Staatsloterij; Mode: De Bijenkorf; Retail: Coolblue; Supermarkten: PLUS; Telecom: Vodafone; Travel: D-Reizen; Verzekeraars: AEGON.

Infographic DDP03[4]

Voor meer informatie:

Jasper Meijer (Account Manager)
jasper@gouduberconnected.nl
06 – 29 06 25 78

Goud Uberconnected
1 juli 2015

Ken jij de Mannequin challenge en weet jij van dabben?

Mooi, wij zoeken namelijk Social Agents die alles van Facebook, Instagram en alle andere sociale netwerken afweten. Bij Goud Uberconnected helpen de Social Agents merken als Grolsch, Knab, Hyundai, Grolsch, Walibi en Artsen zonder Grenzen door actief hun social media kanalen te monitoren. Je reageert op klachten, vragen, complimenten, suggesties en bent het oog van het merk.

Uhh, social media werkzaamheden gaan toch altijd door?

Ja, dat klopt! Je werkt dan ook in een poule met Agents, in flexibele shifts en 365 dagen in het jaar: ’s ochtends, ’s middags of ’s avonds. Je werkt vanuit het Goud Uberconnected kantoor in het Olympisch Stadion in Amsterdam, of vanuit huis.

Interesse? Vul dit even in.